Liderliğimizi Yeni Kategorilerle Genişleteceğiz

Dünya devi markaları Türkiye pazarına sunan Bilkom, son olarak girdiği oyun ekipmanları ve akıllı ev kategorileriyle büyümesini sürdürmek istiyor. Bilkom Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü Can Irmak Sağıroğlu, “Sektördeki tüm yenilikleri ve gelişmeleri yakından takip ediyoruz. En yeni ve en iyi teknolojileri erişilebilir fiyatlarla tüketiciyle buluşturmaya gayret ediyoruz” diyor.

Apple, Huawei,TCL, DJI Enterprise, Fitbit gibi dünya devi markaları Türkiye pazarıyla buluşturan Bilkom, son olarak girdiği oyun ekipmanları ve akıllı ev kategorileriyle büyümesini sürdürmek istiyor. Akıllı telefon, tablet ve akıllı saat kategorilerinde pazar lideri olan şirket, bu başarısını, dünya devi Razer ile girdiği oyun aksesuarları kategorisinde, Meross ile akıllı ev ürünleri kategorisinde de tekrarlamayı hedefliyor.

Bilkom Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü Can Irmak Sağıroğlu, “Sektördeki tüm yenilikleri ve gelişmeleri yakından takip ediyoruz. En yeni ve en iyi teknolojileri erişilebilir fiyatlarla tüketiciyle buluşturmaya gayret ediyoruz. Bu alanda da oyun sektörü özel ve önemli bir yere sahip. Bilkom olarak bu pazarda daha önce oyun ve platform dağıtıcısı olarak yer alıyorduk. Bu kez dünyanın lider markası Razer ile bu pazarda yer alma ve büyüme kararı aldık. Akıllı eve yönelik planlarımızı geliştirirken bu kez yanımızda Meross firması var” diyor. Koç Topluluğu bünyesinde faaliyet gösteren Bilkom’un gelecek dönem planlarını, Sağıroğlu ile konuştuk.

Öncelikle Bilkom’un sektördeki yeri hakkında bilgi verir misiniz?

38 yıllık köklü geçmişimiz, geniş bilgi birikimi ve deneyimimiz, uzun yıllara dayanan profesyonel iş birliklerimiz, alanında uzman kadromuzla Türkiye’nin lider Bilgi ve İletişim Teknolojileri (ICT) dağıtıcısıyız. Portföyümüzdeki Apple, Huawei,TCL, Logitech, Fitbit, DJI Enterprise, Alcatel, Razer, Meross ve Hypergear gibi dünya devi markaların en yeni teknoloji ve ürünlerini, Türkiye geneline yayılmış 4 binin üzerindeki farklı noktaya direkt ve endirekt olarak dağıtıyoruz. 2021 yıl sonu itibarıyla elektronik perakende mağazalarında satılan her beş akıllı telefondan ve tabletten biri ve Türkiye genelinde her dört akıllı saatten biri Bilkom çıkışlıydı. Bu veri de elektronik perakende sektörünün bir numaralı akıllı telefon, giyilebilir aksesuar ve tablet dağıtıcısı olduğumuzu gösteriyor.

Alanınızda nasıl bir farklılık yarattınız?

Güçlü finansal yapımız ve sektördeki deneyimimizle dünya devi teknoloji markaları için güvenilir bir iş ortağıyız. Birlikte çalıştığımız global markalara ‘kazan-kazan’ ilişkisi çerçevesinde verdiği hizmetlerin tümünü ‘Bilkom Plus’ yaklaşımıyla ifade ediyor ve kendimizi danışman-ortak olarak konumlandırıyoruz. Bilkom’un aslında yeni markalarla devam eden büyüme yolculuğunun taşıyıcısı Bilkom Plus ve bu, bizi rakiplerimizden ayıran en temel özellik. Türkiye pazarına etkin bir şekilde girmek isteyen global markalar, Bilkom Plus hizmetlerin tamamı ya da bir kısmından yararlanarak pazarı tanıyor ve etkin adımlar atıyor. Paydaşlarımıza 360 derece marka yönetimi, iş geliştirme, kanal programları geliştirme, satış sonrası hizmetler, tüketici deneyim yönetimi, müşteri odaklı hizmetler ile kapsayıcı bir paket sunuyoruz.

En iyi teknolojiyi en erişilebilir fiyat ile pazara sunuyor, Bilkom güvencesini tüm tüketicilerin hissetmesini istiyoruz.

“Markalar ile Müşteriler Arasındaki Köprüyüz”

“Türkiye’de yapılanması bulunmayan ve bugüne kadar Türkiye’de temsil edilmemiş markalar için pazarı hazırlayabiliyor, o markanın Türkiye ofisi gibi hareket edebiliyoruz. Kanal geliştirme ve kanal yönetimi hizmeti sunuyor, farklı proje ve ortaklıklar yoluyla yeni kanallara girilmesi için iş geliştirme desteği veriyoruz. Tüketici deneyimi yönetimi sürecini de yöneterek, markalar ile tüketici arasındaki güçlü köprü pozisyonunda yer alıyoruz.”

Son dönemde Razer ile oyun aksesuarları kategorisine girdiğinizi duyurdunuz. Bu alandaki hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Sektördeki tüm yenilikleri ve gelişmeleri yakından takip ediyoruz. En yeni ve en iyi teknolojileri erişilebilir fiyatlarla tüketiciyle buluşturmaya gayret ediyoruz. Bu alanda da oyun sektörü özel ve önemli bir yere sahip. Türkiye’de oyun pazarı büyümesini sürdürüyor. Gaming inTurkey tarafından yayımlanan Türkiye Oyun Sektörü 2021 Raporu’na göre dijital oyuncu sayısı 42 milyona ulaştı. Bu paralelde oyun aksesuarları kategorisi de büyüyor. Bilkom olarak bu pazarda daha önce oyun ve platform dağıtıcısı olarak yer alıyorduk. Bu kez dünyanın lider markası Razer ile bu pazarda yer alma ve büyüme kararı aldık. Razer’ın yüksek performanslı premium ekipmanlarını Türk tüketiciyle buluşturduk.

Hangi ürünlerle sektörde yer alacaksınız?

Türk oyun severlerin oyun keyfini, Razer’ın mouse, klavye, kulaklık gibi yüksek performanslı ve ödüllü oyuncu aksesuarlarıyla bir üst seviyeye taşıyoruz. Ayrıca Razer’ın oyuncu koltukları ve yayın ekipmanlarını içeren geniş ürün yelpazesi de ‘Bilkom Güvencesi’ ile online ve fiziksel satış noktalarından satışa sunuluyor. Diğer kategorilerdeki liderliğimizi bu alanda da tekrarlamak ve lider konumumuzu pekiştirmek istiyoruz.

Akıllı ev kategorisine girme fikri nasıl doğdu?

Türk tüketicisi teknolojiye oldukça yatkın. Hayatı kolaylaştıran, daha konforlu hale getiren tüm ürünler tüketiciden yoğun ilgi görüyor. Bu noktada yaşamın merkezi olan evlerimizi daha teknolojik kılmak hepimizin isteği ve bunun yolu akıllı evler ve akıllı ev aksesuarlarından geçiyor. Dünyayla birlikte Türkiye’de de hem akıllı evlerin hem de evdeki akıllı ev aletlerinin sayısı artıyor. Artık bizim insanlarımız da akıllı evin konforunu ve rahatlığını yaşamak istiyor ve evini akıllı ev aletleriyle donatıyor. Ülkemizde akıllı ev aletleri sahipliği oranı yüzde 24’e ulaşmış durumda. Dünyada ise bu oran yüzde 11’lerde. Bu anlamda ciddi şekilde ayrıştığımızı söyleyebiliriz.

Başka alanlardaki liderliğinizi bu kategoriye de taşıyabilecek misiniz?

Akıllı eve yönelik planlarımızı geliştirirken bu kez yanımızda Meross firması var. Meross’un kişiselleştirilebilir akıllı aydınlatma, enerji verimliliği ve tasarrufu sağlayan akıllı priz ve anahtarlar, hava temizleyiciler ve garaj kapısı açıcılar gibi geniş bir ürün yelpazesi bulunuyor.

Meross ile bu kategoride de iddialıyız. Meross’u en güçlü kılan özelliklerinden biri sağladığı maksimum uyumluluk. Apple HomeKit, Amazon Alexa, Google Assistant, SmartThings ile uyumlu bir şekilde çalışan Meross akıllı ev ürünleri, aydınlatmadan enerjiye, sensör ve robotlara farklı kategorilerde evi teknolojiyle şekillendiriyor. Biz de gelecek dönemde Meross’un yenilikçi ürünleri ile evlen deha akıllı hale getireceğiz.

Platformunuzu seçin ve paylaşın.