Koç Grubu Yayını “Bizden Haberler“in Konuğu, Bilkom Genel Müdürü Cömert Varlık Oldu

Koç Topluluğu`na katıldıktan sonra iş modelini yapılandıran ve kanal yapısını geliştiren Bilkom`un, bugün pazarın çok üzerinde sürdürülebilir bir büyüme gösterdiğini belirten Bilkom Genel Müdürü Cömert Varlık, şirketin başarı sırrını üç maddeyle özetledi:

“1. Mobil ve dijital yaşam odaklı yenilikçi ürün portföyü
2. Son derece rekabetçi bir ortamda, iş yapış tarzında etkinliği ve verimliliği sürekli artırmaya odaklı çalışanlar
3. Koç Topluluğu`nun hedef ve ilkelerini iş yapış tarzımızın vazgeçilmez unsurları olarak benimseyen yönetim yaklaşımı”

Röportajda öne çıkan sorular ise şu şekildeydi:

Koç Topluluğu içerisinde yer almak markanızın yükselişinde nasıl rol oynuyor?

Koç Topluluğu, Türkiye ekonomisine, ülkemize ve faaliyette bulunduğu tüm coğrafi bölgeye önemli katkılar sağlayan, son derece güvenilir ve köklü bir topluluk. Koç Topluluğu çatısı altında yer almak, gerek iş ortaklarımız ve gerek çalışanlarımız adına gurur kaynağıdır. Koç Topluluğu`nun hedef ve ilkelerini yönetim yaklaşımımızın vazgeçilmez unsurları olarak benimsedik. Bilkom, Koç Topluluğu içinde satışları bakımından küçük bir paya sahip olmasına rağmen, Topluluğumuzun desteğini ve gücünü her zaman yanında hisseden bir şirkettir. Bu destek böylesine hızlı dinamikleri olan bir sektörde, tüm duruşumuzda, Bilkom`a güven ve istikrar katmaktadır. Topluluğumuzun desteği, Bilkom`un sürdürülebilir büyümesinde önemli bir rol oynamaktadır.

Apple ürünlerine Türkiye`deki kullanıcıların yaklaşımı nedir?

Dünyanın her yerinde olduğu gibi Türkiye`de de tüketicilerin Apple ürünlerine olan ilgisi artarak devam ediyor. Tüketicilerimiz yeni çıkan ürünleri yakından takip ediyor ve Bilkom Güvencesi ibaresi olan ürünleri satın almayı tercih ediyorlar. Ürünlerin bilinirliğinin ve yaygınlığının arttırılması ve satış noktalarında en üst seviyede tüketici deneyiminin sağlanması stratejilerimizde önemli rol oynuyor. Diğer yandan müşterilerimize her zaman yakın durmak ve kendilerini doğru yönlendirmek adına Bilkom Çağrı Merkezi`ne her gün gelen yüzlerce çağrıyı da cevaplandırmayı, ayrıca Dijital Yaşam Koçu misyonumuzla dijital danışmanlık yapmayı görev olarak kabul ediyoruz. Bunlar arasında dağıtımını ve satış sonrası destek hizmetlerini üstlenmediğimiz iPhone ürünlerinin dahi yer aldığını söyleyebilirim.

Bilkom`un distribütör rolünün yanı sıra, düzenlediği Dijital Ankara ve Dijital Ege gibi projeleri açıklayabilir misiniz?

İş ortaklarımızla beraber özel sektörden kamu kuruluşlarına, eğitim kurumlarından görsel ve işitsel tasarım şirketlerine kadar birbirinden farklı segmentlerde çözümler sunmaya bu yıl da devam ettik. Geçen yılki “sektörel bilinçlendirme” etkinliğimiz olan Dijital Başkent`ten sonra 2012`de düzenlediğimiz Dijital Ege ile bu kez Egelileri yaşam, mimarlık, eğitim, sağlık alanlarındaki trendlerle tanıştırdık. Tüm bu etkinliklerde Bilkom`dan hiç kimsenin sahne almaması, tamamen “Dijital Yaşam Koçu” olarak seçtiğimiz bilirkişilerin yaptıkları anlatımlar ve sohbetler, gerek halktan, gerek sektör uzmanlarından ve gerek ise basın mensuplarından büyük övgü aldı, benzersiz yaklaşımı nedeniyle takdir gördü.

“Keşfeden, üreten, buluşturan ve sunan” Bilkom olarak platformlar oluşturmayı sürdürürken, dijital eğitime verdiğimiz desteği de aynı şekilde yerine getirdik. Engellilere yönelik olarak Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı koordinasyonunda düzenlenen Engelsiz TeknoKamp`ın devam eden çalışmalarına desteklerimizi sürdürdük.

Dijital yaşamı temsil ederken, tabii ki gelişen “online” ve içerik odaklı dijital dünyada da var olduk. CRM ve pazarlama stratejilerimizin paralelinde, Türkiye`nin en geniş içeriğine sahip çalışmalardan biri olan www.dijitalyasamkocu.com portali ile müşteri memnuniyetimizi de en üst seviyelere çıkardık. Yine 2012`de kurumsal sitemiz bilkom.com.tr ile Altın Örümcek ödülü almak, ekip olarak hepimizi ayrıca çok mutlu etti. Dünyada birçok distribütörün aksine, Bilkom`un sosyal medya iletişimleri de 250 bin kişiyi aşan takipçisiyle devam ediyor.

Tüm bu çalışmaların arkasında “Bilkom Güvencesi” söylemimiz ana vaat olarak yer aldı ve yer almaya devam edecek.
Bilkom olarak kısa ve uzun vadeli planlarınızdan bahseder misiniz?

2013`te de pazarın çok üzerinde büyümeyi sürdürmeyi ve hissedarlarımıza en yüksek ekonomik kârı yaratmayı hedefliyoruz.
Yenilikçi markaları keşfeden ve ülkemize getiren, farklı ve doğru pazarlama stratejileriyle destekleyen, girişimci ve yenilikçi bir şirket olarak 2013 yılında da sektörün önde gelen, prestijli ve katma değerli yeni markalarını titizlikle seçerek bünyemize katacağız.
Bulunduğumuz alanda pazarın büyümesini sağlamaya, katma değerli hizmetimizle distribütörlüğünü yaptığımız tüm markaların bu büyüyen pazarda etkin bir şekilde yer alabilmeleri için stratejiler ve yeni projeler üretmeye devam edeceğiz.

“Dijital Yaşam Koçu” felsefesiyle temsilciliğini üstlendiğimiz dünya markalarına, müşterilerimize, iş ortaklarımıza ve topluma her gün bir öncekinden daha fazla değer sunabilmek için dinamik yapımız ve rekabetçi ruhumuzla çalışmalarımızı önümüzdeki yıl da aynı hızla ve ilkelerle sürdüreceğiz.

2013`e yine “uzman dokunuşumuzla” yön vermeyi tüm Bilkom ekibi olarak hedefledik.