Bilkom Satış Direktörü Fikret Ballıkaya, BT Haber’in Konuk Yazarıydı…

IT sektörü yöneticilerine “dijital döküman yönetimi ve dijital yayıncılık” trendlerini aktaran yazısıyla Bilkom Satış Direktörü Fikret Ballıkaya, 09 Aralık 2013 tarihli BT Haber’in konuk yazarıydı.

“Dünya artık dijital, bireyler ve kurumlar da öyle olmalı” başlıklı yazının tamamı:

Teknoloji kelimesiyle tanışıklığımız kimilerine göre endüstri devrimi sonrasında gerçekleşmiş olabilir. Oysa bu kavramı, insan hayatını kolaylaştıran yenilikler olarak dile getirmek de mümkün. Bu açıdan baktığımızda, teknolojiyi, ateşin bulunmasından otomobillere, elektrik enerjisinden uzay gemilerine kadar pek çok başlığa dahil edebiliriz.

Günümüzdeki duruma baktığımızda ise, artık teknolojinin yanına “dijital” sözcüğünün de eklendiğini görebiliyoruz. Yalnızca bilgisayarlarımız ya da mobil cihazlarımız değil, kullandığımız toplu ulaşım sistemlerinde bulunan temassız kart sistemlerinden e-kitaplara, noterlerde uzun saatler geçirmemize neden olan resmi belgelerden yüzlerce yıllık, belki orijinali yalnızca parşömenler üzerinde kalmış yazışmalara kadar her şey dijital bir yaşam çerçevesinin içinde bizlere ulaşabiliyor.

Bunun en güzel örneklerinden birini farklı departmanların yeni sürece kendilerini daha ait hissetmelerinde bulmak mümkün. Satış ekipleri için hazırlanan, içinde bolca teknik bilgi bulunan dokümanlar, kimi zaman yalnızca göz atılıp geçilen kağıt bütünlerinden ibaret. Konuya, dijital bir çerçeveden baktığımızda ise sayfa sayısı azaltılmış, teknik bilgi içeren, ancak bunu da okuyanı yormadan veren, görsel yoğunluğuyla hem okuma hem de algılaması daha kolay kurumsal eğitim kitapları karşımıza çıkmakta. Benzer bir durum yöneticiler için de geçerli. Eskiden, kimi özet metin dahi içermeyen, okuması uzun vakit alan sayfalar dolusu raporlar, dijital dünyanın getirdiği avantajlarla dakikalar seviyesinde incelenen detaylı bilgi notlarına dönüşmüş durumda. Üstelik bu getiri, kendini yalnızca zaman tasarrufu olarak göstermiyor; kurum içinde yeni fikirlerin ortaya çıkmasını sağlayacak çağrışımları içermesiyle de daha kapsamlı…

Dijital dünyanın yansımaları arasında ilk kez Adobe tarafından ortaya atılan “dijital yayıncılık” ve DPS konseptinin ayrı bir önemi bulunuyor. Geleneksel medya kanallarına önemli bir alternatif olan DPS, aynı zamanda okurlarına yalnızca dijital ortamda ulaşmak isteyen şirketler için de bir geçiş kapısı. Dünyada yaygınlığı gittikçe artan dijital yayıncılığın en başarılı örneği olan Adobe DPS – Digital Publishing Suite platformu, Bilkom’un Dijital Yaşam Koçu konseptiyle Türkiye’deki yayıncılara sunulmakta. Platform, dijital dergi haricinde farklı içerikte çalışmaların da hazırlanıp kolayca paylaşılmasını sağlıyor. Örneğin kurumlar katalog, kurumsal kitap, rapor gibi iç ve dış yayınları interaktif olarak bu platform üzerinden duyurabiliyor.

Türkiye’deki ilk DPS uygulamalarından birini Bilkom Kitaplık adıyla Aralık 2012’de hazırladık. Dijital Pazarlama Trendleri, Eğitim ve Sağlık Dünyasında iPad, Engelliler İçin Teknoloji, İş Dünyasında Acrobat ve Dijital Mimarlık gibi başlıkları içeren dijital kitaplarımız ilk günden bu yana yoğun ilgi görüyor.”

“Eğitim kalitesini dijital çözümlerle yükseltiyoruz”

Dijital yayıncılık deyince, 80’lerde aklımıza dijital masaüstü yayıncılık dönüşümü gelirdi. Apple’ın önderliğinde mouse ile tasarım yapmak, font kullanmak gerçek bir devrimdi. Sona 90’lı yıllarda çoklu ortam içerikleri ile zenginleştirilmiş web yayıncılığı ve CD yayıncılığı ile dijital yayıncılık şekil değiştirdi.

2000’lere geldiğimizde dijital fotoğrafçılık, video, broadcast derken bugün belki en son aşamada yayıncılığın arkasında dijital değişim rüzgarları esiyor. Biz de Bilkom olarak bu değişimin her sürecine Apple ve Adobe gibi lider markalarımız ve tecrübemiz ile önderlik etmiş olmanın haklı gururunu yaşıyor ve yeni bir değişimi kucaklayacak olmanın heyecanını hissediyoruz.

Tamamı keşfedilmemiş bir dünya: Acrobat

İş dünyasının gereksinimleri nelerdir sorusunun yanıtını aradığımızda, kamu idarecilerinin getirdiği yenilik ve değişimler ön planda bulunur. Son örneğini yeni Türk Ticaret Kanunu’nda gördüğümüz bu konu, içinde barındırdığı elektronik imza kullanımı, uzmanlık gerektiren çözümler arasında yer alıyor. Acrobat, bugün pek çok kullanıcı tarafından PDF okuyucu olarak tanınsa da, özellikle kurumsal uygulamalar tarafında elektronik imza dahil zengin bir portföyü barındırıyor. Islak imza uygulamasının getirdiği iş yoğunluğu ve sonrasındaki gönderim süreci hem zaman hem de lojistik maliyet anlamına geliyor. Tek bir tıklamayla belgeleri elektronik imzalı hale getiren Acrobat, tüm bu olumsuzlukları basit bir şekilde ortadan kaldırabiliyor.

Acrobat’ın farklı yeteneklerini iş yaşamının belge yoğun ortamında Acrobat’ın farklı yeteneklerini test etmek mümkün. Verimliliğin ön planda olduğu günümüzde bu yetenekleriyle süreçleri büyük ölçüde basitleştiren Acrobat’ın yoğun kullanıldığı bir diğer ortam belgelerin birleşimi. Word, tablolar, e-postalar, videolar gibi farklı formatlardaki dosyaları Acrobat’la birleştiren kullanıcıların başarı hikayeleri tüm dünyada ses getiriyor.

“Şirketler bulut ortamına geçilmeli”

Yapay zeka terimini de ortaya atan John McCarthy’nin, bilgi işlem kullanımının bir gün elektrik ve su gibi kamu hizmetleri gibi organize edilebileceği savı, bugün yalnızca kamu değil, özel sektörün de yoğun olarak kullanıldığı bulut bilişime dönüştü. Mevcut bilgi işlem altyapılarını bulut ortamına taşıyan şirketlerin elde ettikleri faydalar artık, aksi iddia edilemeyen bir gerçekliğe dönüşmüş durumda. Dünyanın daha dijital hale gelmesinde önemli rol oynayan bulut bilişim teknolojileri kendini Adobe’nin çözümlerinde de gösteriyor. Sunulan Creative Cloud çözümü, Adobe Creative Suite masaüstü uygulamaları haricinde Muse, Acrobat XI, Lightroom, Edge gibi araç ve hizmetlere erişimi fazlasıyla kolaylaştırmış durumda.

Dijital dönüşüm için doğru adres

Bilişim sektörü tarihinin akışına baktığımızda içinde bulunduğumuz dönüşüm, doğru değerlendirildiğinde şirketlere büyük fırsatlar sunuyor. İş dünyasında fırsatları değerlendirenlerin rekabette öne çıktıkları bir gerçek. Bilkom, dijital dünyaya geçiş konusunda uzman Dijital Yaşam Koçu hizmetiyle dönüşümün ilk adresi olmayı geçmişte olduğu gibi gelecekte de sürdürecek.