Bilkom Katma Değerli Dağıtıcı Vizyonuyla Büyüyor

Bilkom olarak katma-değerli hizmet anlayışıyla faaliyet yürüttüklerini belirten Bilkom Satış Direktörü Onur Başkan “Dokunduğumuz herkese ‘artı değer’ katmayı amaçladığımız iş felsefemizle, tüm paydaşlarımız için fark yaratan çözüm ve servisler üretiyoruz. İş süreçlerinde ve hizmetlerimizde geliştirdiğimiz inovatif çözümlerle tüm paydaşlara verimlilik sunuyoruz.” dedi.

Uyguladığı stratejilerle Türkiye’nin en hızlı büyüyen şirketleri arasında yer alan Bilkom’un Satış Direktörü Onur Başkan ile başarı sırlarını konuştuk.

35 yılı aşkın tecrübesiyle elektronik perakende sektörünün önde gelen dağıtıcılarından Bilkom’un faaliyetlerini sizlerden dinleyebilir miyiz?

Bilkom, Koç Topluluğu bünyesinde, 38 yıllık tecrübesi ve uzman kadrosuyla dünyanın öncü teknoloji markalarını Türkiye ile buluşturuyor. Marka portföyümüzde dünyadaki dijital ve mobil dönüşümü şekillendiren Apple, Huawei, TCL, DJI Enterprise, Fitbit (Google), Alcatel, Logitech, Hypergear, Razer ve Meross gibi markalar yer alıyor. Bu markaların ürünlerini Türkiye geneline yayılmış 4 binin üzerindeki online ve fiziksel satış noktalarına direkt ve endirekt olarak dağıtıyoruz. Tüketiciler yılda ortalama 2 milyon ürüne Bilkom Güvencesiyle ulaşıyor ve biz pazarda Türkiye’nin önde gelen Bilgi ve İletişim Teknolojileri (ICT) dağıtıcılarından biri olarak konumlanıyoruz.

Ancak kendimizi hiçbir zaman salt “dağıtıcı” olarak konumlamıyoruz. Yaklaşımımız, iş yapış biçimimiz ve çözümlerimiz bunun ötesinde… Dijital Yaşam Koçu misyonumuzla, müşterilerimize en iyi markaları ve teknolojileri ulaştırıyor, satış sonrası da dahil olmak üzere onlara çözüm ve servisler sunuyoruz. Katma-değerli, odaklı dağıtıcı misyonu ile tüm paydaşlarımıza değer katmak üzerine çalışıyoruz.

İşimizi anlatırken size “3 müşteri” kavramından bahsetmek istiyorum. Çünkü biz ürünün fabrikadan çıkıp tüketiciye ulaştığı ve kullanım sürecinin sonuna dek uzanan sürecin merkezindeyiz. Bu sürecin üretici, kanal & operasyon ve son kullanıcı olmak üzere 3 ana paydaşı var. Bilkom olarak 3 farklı paydaşın tam merkezinde yer alıyor ve bu 3 paydaşı; güven, dijitalleşme, katma-değerli hizmet anlayışı ile yoğurulmuş bir harç ile birbirine bağlıyoruz. Tüm paydaşlara değer yaratmak, kazanç ve verimlilik sağlamak üzere çalışıyoruz. Bu da bizim değer odaklı iş yapış biçimimizin özeti aslında.

Yaşam kalitesini artırmak ve güncel teknolojiyi erişilebilir kılmak için çalışan Bilkom’un pazar lideri olduğu kategoriler neler? Hangi faaliyetlerde bulunuyorsunuz?

Perakende sektöründe 1 numaralı akıllı telefon, giyilebilir aksesuar ve tablet dağıtıcısıyız. Bağımsız araştırma kuruluşlarının verilerine göre elektronik perakende mağazalarında satılan her 5 akıllı telefon ve tabletten Ti, tüm Türkiye genelinde satılan her 4 akıllı saatten Tini biz dağıtıyoruz.

Yeni dönemde mevcut liderliklerimizi pekiştirmek ve liderliğimizi yeni kategorilere taşımak istiyoruz. Kısa süre önce akıllı ev sistemleri alanında Meross, oyun kategorosinde ise Razer markalarını portföyümüze kattık ve her iki kategori de bizim odaklanacağımız yeni alanlar olacak.

Yine çok kısa bir süre önce Türkiye’de Google TV dönüşümünün öncüsü olacak yeni TCL TV ürün ailesini düzenlediğimiz görkemli lansman ile kamuoyuna tanıttık. Büyük çoğunluğu yerli üretim olan bu ürünler, bizim TV kategorisindeki büyüme yolculuğumuzun lokomotifi olacak.

5 yıllık şirket ortalamasına baktığımızda yüzde 32 gibi bir büyüme gerçekleştirdiğiniz görülüyor. Bu yıllar arasında pandeminin de etkili olduğu göz önünde bulundurulursa büyüme hedeflerinizi gerçekleştirmek için ne gibi faaliyetlerde bulundunuz?

Geçen 5 yılda çalışanlarımızın büyük fedakarlığı, iş ortaklarımızın kıymetli yol arkadaşlığı ve müşterilerimizin büyük ilgisiyle işimizi büyütmeye devam ettik. Elde ettiğimiz başarıda sahip olduğumuz iş ortaklarının ve güçlü satış kanalının katkısı çok büyük oldu. Müşterilerimizin penceresinden bakarak, iş becerilerimizi geliştirerek, başta çalışanlarımız olmak üzere tüm paydaşlarımızla özgün ve şeffaf iletişim kurmaya özen göstererek büyüme yolculuğumuza devam ettik.

Bu dönemde katma değerli ve odaklı dağıtıcı vizyonu ile iş ortaklarımız için çözüm ve servisler geliştirdik. Türkiye’nin 81 ilinde güçlü iş birlikleri ve güvenilir iş ortakları ile müşteri memnuniyetini maksimum seviyede çözümler ürettik.

Bu süre zarfında taşımalı montaj, bigaranti, Bilkom Online Öpen Platform gibi çözüm ve servislerimizle hem tüketicinin hem de iş ortaklarımızın yanında olduk. Online inovasyon projelerinden biri olarak hayata geçirdiğimiz uluslararası ödüllü kapalı pazar yeri platformu ‘Lonca Market’ ise bir diğer önemli odağımız oldu. Tüm bu çözüm ve servisler bizim katma-değerli, odaklı hizmet anlayışımızın önemli bir sembolü olarak ortaya çıktı.

Bilkom’un gelecek hedefleri arasında neler yer almakta?

‘Dijital yaşam koçu’ misyonumuzun gereği olarak, teknolojinin olduğu her yerde olarak, güncel teknolojiyi tüketiciye ‘Bilkom Güvencesiyle’ sunmaya, ürettiğimiz servis ve çözümlerle yukarıda bahsetmiş olduğum üç müşterimize çözüm ve servislerle değer yaratmaya devam edeceğiz.

Dokunduğumuz herkese ‘artı değer’ katmayı amaçladığımız ‘Bilkom Plus’ temel iş felsefemizle markalarımız için danışman ortak yaklaşımıyla çalışıyor, değer üretiyoruz. İş süreçlerinde ve hizmetlerimizde inovatif çözümleri geliştirmeye ve uygulamaya devam edeceğiz.

Dijital ve mobil yaşam odaklı ürün portföyümüzü büyüterek, tüketici elektroniği pazarındaki öncü konumumuzu güçlendireceğiz. Yerli üretim odağı kapsamında yeni fırsatları titizlikle değerlendirerek; bölgesel genişleme, online kanallar, omnikanal dağıtıcılık ve hizmet servis satışı gibi alanlarda yatırımlarımızı sürdüreceğiz.

Apple, Huawei ve Amazon gibi dünya devi firmalarla iş ortakları bulunan Bilkom’un sunduğu çözümler ve hizmetler arasında neler yer almakta?

Bizim markalarımıza sunmuş olduğumuz çözüm ve servisler “Bilkom Plus” hizmet paketi altında toplanıyor. Bu hizmetler markalar için katma değerli hizmetlerimizi kapsıyor ve bu yönüyle Bilkom Plus, bizim iş yapış biçimimiz ile yarattığımız farkın ta kendisi… Bu hizmetler arasında lisanslı yerli üretim, iş geliştirme, kanal programları geliştirme, 360 derece marka yönetimi, müşteri odaklı hizmetler, satış sonrası hizmetler gibi çözüm ve servisler yer alıyor. Satış kanallarımız için ise taşımalı montaj, bigaranti, Bilkom Online Open Platform gibi çözüm ve servislerimizle güçlü bir iş ortağı olarak destek olmaya devam ediyoruz.

Yeni iş birlikleri için ne gibi faaliyetlerde bulunuyorsunuz?

Bilkom olarak misyonumuz, güncel teknolojiyi Türkiye’deki teknoloji meraklıları için de erişilebilir kılmak. Son teknolojiyi ve gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Teknoloji neredeyse oradayız.

Satış kanalları için dürüst ve tecrübeli bir iş ortağı olarak, sürdürülebilir ve uzun ömürlü iş birliğine odaklanıyoruz. Yürüttüğümüz operasyon, tüm paydaşlar için verimlilik ve karlılık vadediyor. Bu yönüyle Bilkom olarak büyüme yolculuğunda attığımız her adımı aslında hem markalarımız hem de iş ortaklarımız için atıyoruz. Çünkü verimli iş sonuçları aldıkça tüm iş ortaklarımızın da verimlilik ve karlılık seviyesi yükseliyor.

Yeni dönemde yeni markalarla ürün portföyümüzü genişletirken aynı zamanda satış kanallarımızı desteklemeye devam edeceğiz. Yeni iş birlikleri ile kanallarımızı genişleteceğiz. Tüketici eğilimlerine bağlı olarak yeni dinamiklere göre süreçlerimizi güncellerken bir yandan da konsept/ uzman kanalların oluşmasını ve gelişmesini desteklemeye devam edeceğiz.

Bilkom’un başarısında önemli payı bulunan Satış Direktörü Onur Başkan’ı kısaca tanıyabilir miyiz?

1973 yılında İstanbul’da doğdum. İlk, orta ve lise hayatımı İzmir’de, lisans eğitimimi ise Anadolu Üniversitesi İstatistik Bölümü’nde tamamladım. Profesyonel kariyerim Akora Bilgisayar’da satış departmanında başladı ve bu alana olan ilgimle tüm kariyerim bu yönde şekillendi. Data Teknik’te devam eden kariyerim boyunca satış departmanındaki görevime ek olarak yaklaşık 2 yıl da Pazarlama Müdürlüğü yaptım. Ardından Kont Bilgisayar’da Perakende Satış Müdürü olarak 2,5 yıl görev aldım ve yollarımız 2010 yılında Bilkom ile kesişti. 1 Ocak 2022’ye dek Tüketici Grup Müdürü olarak birçok farklı kategoriden birçok ürünün Türkiye satış operasyonunda görev aldım ve bu yılbaşı itibariyle görevime Bilkom Satış Direktörü olarak devam ediyorum.

Platformunuzu seçin ve paylaşın.