Sektördeki 38 yıllık tecrübesi ve uzman kadrosuyla, dünya çapında öncü markaların ürünlerini Türkiye’de 4.000’in üzerindeki farklı noktaya direkt ve endirekt olarak dağıtan, ülkemizin önde gelen Bilgi ve İletişim Teknolojileri (ICT) dağıtıcılarından biri konumunda olan Bilkom, hızlı büyümesini sürdürüyor. Bilkom Satış Direktörü Onur Başkan ile firmalarını, gelecek hedeflerini ve sektörü konuştuk.

Pandemi işinize nasıl yansıdı? 2021 yılında ne kadarlık bir büyüme sağladınız?

Pandeminin hayatlarımızda yarattığı, halen tüm hızıyla devam eden değişim ve dönüşüm sürecini Bilkom olarak iyi değerlendirdik. Çalışanlarımızın büyük fedakarlığı, iş ortaklarımızın kıymetli yol arkadaşlığı ve müşterilerimizin büyük ilgisiyle işimizi büyütmeye devam ettik. Müşterilerimizin penceresinden bakarak, iş becerilerimizi geliştirerek, başta çalışanlarımız olmak üzere tüm paydaşlarımızla özgün ve şeffaf iletişim kurmaya özen göstererek büyüme yolculuğumuza devam ettik. Son 5 yıldır sektörün üzerinden büyüme performansına sahibiz. 2021 yılında da sürdürülebilir kârlı büyüme odağıyla sektörün üzerinde bir büyüme performansı sergiledik. Son 3 yıllık dönemde TL bazında gelirimiz ortalamada yüzde 33 artışla 5,4 milyar TL’ye (627 milyon ABD doları) yükseldi.

Pandemi döneminde globalde olduğu gibi Türkiye pazarında da bazı ürünlere yoğun talep oluştu. Bunda uzaktan eğitim, uzaktan çalışma, artan veri kullanımı, sağlıklı yaşam ürünlerine eğilim, evi ve yaşamı daha konforlu hale getirme arzusu gibi ihtiyaçların etkisi çok büyük. Kişisel bilgisayar, tablet, giyilebilir teknolojiler kategorilerinde ciddi büyüme yaşandı. Biz de bu ürün gruplarında çok ciddi büyüme elde ettik ve Pazar payımızı artırdık. Buna ek olarak yine TCL ile TV kategorisinde ciddi büyüme kaydettik. 2021’de, 2020’ye göre 5 kat büyüme elde ettik. Elde ettiğimiz başarıda elbette sahip olduğumuz iş ortaklarının ve güçlü satış kanalının katkısı çok büyük. Türkiye’nin 81 ilindeki ve online platformlardaki güçlü iş ortaklarımız ile ürünlerimizi tüketiciyle buluşturduk.

2022 ve sonrası için hedefleriniz nelerdir? Katma değerli ve odaklanmış distribütörlük anlayışımız doğrultusunda 2022 Bilkom’u bizlere kısaca tanıtır mısınız? Hangi ürünlerin distribütörlüğünü yapıyorsunuz?

Müşteri portföyümüzde dünyadaki dijital ve mobil dönüşümü şekillendiren Apple, Huawei, TCL, DJI, Fitbit (Google), Alcatel, Logitech ve Hypergear gibi global markalar yer alıyor. Bu markalara ‘katma değerli ve odaklı distribütör’ sıfatıyla 360 derece marka yönetimi, iş geliştirme, kanal programları geliştirme ve tüketici deneyimi yönetimi ile müşteri odaklı hizmetler sunuyoruz.

Hissedarlarımızdan müşterilerimize, çalışanlarımızdan satış kanallarımız ve tüketicilerimize kadar dokunduğumuz tüm paydaşlarımıza değer katmak için ‘Bilkom Plus’ yaklaşımıyla çalışıyoruz. Tedarik ettiğimiz her ürünün arkasında ise ‘Bilkom Güvencesiyle‘ duruyoruz.

2022 yılında dijital ve mobil yaşam odaklı ürün portföyümüzü, Nesnelerin İnterneti (loT) ve Bilgi ve İletişim Teknolojileri (ICT) alanlarında geliştirmek amacıyla yeni marka ve kanal iş birlikleri üzerinde çalışıyoruz. Bölgesel genişleme, yerli üretim, Online kanallar, omni-kanal dağıtıcılık ve hizmet servis satışı, Bilkom’un geleceğe yönelik inovasyon odakları arasında yer alıyor. Online inovasyon projelerinden biri olarak hayata geçen uluslararası ödüllü kapalı pazar yeri platformu ‘Lonca Market’ üzerindeki yatırımlara devam edeceğiz. Yerli üretim odağı kapsamında “Üretici-Dağıtıcı” kimliğimizle televizyon ve akıllı telefon üretim yatırımlarını ve yeni üretim fırsatlarını değerlendireceğiz. Yapacağımız yeni yatırımlar ve iş birlikleri ile pazar payımızı ve satışlarımızı artırmayı hedeflemekle birlikte hizmet kalitesi ve danışman-ortak yaklaşımımızı pekiştireceğiz Satış ve satış sonrasında tüketicinin ihtiyaç ve taleplerine karşılık veren, tüketicinin “Bilkom Güvencesi” daha yakından tanıyacağı, hissedeceği bir marka olarak yolumuza devam edeceğiz. İş süreçlerinde ve hizmetlerimizde inovatif çözümleri geliştirmeye ve uygulamaya devam edeceğiz.

Bilkom’u rahiplerinden ayıran farklılıklar nelerdir?

Bizi sektörde ayrıştıran en önemli fark, Bilkom Plus diye tanımladığımız ve dokunduğumuz herkese ‘artı değer’ katmayı amaçladığımız temel iş felsefemiz. Bu doğrultuda iş ortaklarımız için ‘Danışman Ortak’ anlayışıyla hareket ediyoruz. Kendimizi sadece ürün dağıtımı yapan bir distribütör olarak görmüyor, karşılıklı kazancı hedefleyen müşteri odaklı hizmetler sunuyoruz.

Örneğin; Türkiye’de yapılanması bulunmayan ve bugüne kadar ülkemizde temsil edilmemiş markalar için bir yandan pazarı hazırlarken, diğer yandan da 360 derece marka yönetimi hizmeti vererek işlerini büyütmelerine katkı sağlıyoruz. Satış kanalları için dürüst ve tecrübeli bir iş ortağı olarak, sürdürülebilir ve uzun ömürlü iş birliğine odaklanıyoruz.

Tüketici deneyimini online’a taşıyabildiniz mi?

Pandemi öncesinde iş alanımız ağırlıklı olarak mağazalardı. Ancak pandemiyle birlikte tüketici Online alışverişe yönelince biz de bu eğilime ayak uyduracak projeler geliştirdik. Örneğin, bu dönemde tüketicinin titiz davrandığı fiziki mesafeyi korumak için ‘Online Promotör’ uygulamasını hayata geçirdik. Bu, perakende mağazalarında sergilenen ürünlerimizin yanına yerleştirdiğimiz QR kod ile ürün ve fiyatlarla ilgili yönlendirme için satış danışmanına bağlanan ve doğrudan ilk ağızdan bilgi ve yönlendirme sağlayan bir kurgu. Bu sayede insan temasını offline’dan online’a çevirmek konusunda önemli ilerleme kaydettik. İnsan odağını da kaybetmeyecek uygulamalarımızı sürdürdük. Bundan sonra da hem B2B portalımız olan Bilkom Online hem de son kullanıcıya ulaşan tüm online kanallara destek vermeye devam edeceğiz.

Elektronik perakende sektöründeki hedefiniz ve konumunuz nedir?

Türkiye genelinde tüketici ve ticari kanallarımızda 81 ilde 4.000’in üzerinde farklı satış noktasında, yılda 2 milyonun üzerinde ürünü teknoloji meraklılarıyla buluşturuyoruz. Ürün & hizmet ve servislerimizi hem tüketici hem de iş ortaklarımıza ulaştırıyoruz.

38 yıllık tecrübemizle elektronik perakende sektöründe 1 numaralı akıllı telefon, giyilebilir aksesuar ve tablet dağıtıcısıyız. Bağımsız araştırma şirketlerinin verilerine göre, 2021 yılsonu itibarıyla elektronik perakende mağazalarında satılan her 5 akıllı telefondan ve tabletten 1’i ve yine tüm Türkiye genelinde her 4 akıllı saatten 1’i Bilkom çıkışlı. Bu ve benzeri veriler, şirketimizin elektronik perakende sektöründeki liderliğinin altını çiziyor. Bu konumumuzu güçlendirerek devam ettirmeyi hedefliyoruz.

Platformunuzu seçin ve paylaşın.